Saturday, February 13, 2010

♥ ♥ ♥..Cinta oh Cinta..!♥ ♥ ♥

Saat aty bergolak melawan kesepian..
aku tertanya-tanya..
mengapa sepi itu indah sedang aku sendiri cuba melawan kesepian itu??
aku kemusykilan..sanggupkah aku hidup dlm sepi??
tanpa ada insan yg mahu mengisi ruang yg kosong d'aty ini..
Aaahh..aku bukan seorang yg sedang ke'sangap'an utk memiliki cinta seseorang..
(cuma aku teringn utk bercinta dn dicintai)
Setiap kali aku mendengar teman berbagi cerita,cerita cinta mereka..
aku hanya mampu tersenyum,bahagia utk temanku itu..
bagiku,biarlah mereka bhgia..semntara aku,hnya menanti saat itu shja..
menanti..sementara menanti,prlu ke aku m'cari bhgia itu sndri??tnpa aku thu,
siapa dia yg bkal membahagiakn aku serta hari2kuhh sterusnya??

Saat ini juga,
lagu Hafiz si juara AF7 sedang kedengaran di cuping telingakuh..
aku teruja dgr bait korus lgu tuh sndri..single ke-2 beliau,Noktah Cinta..
"Tuhan tlg nyatakanlah pdnya ttg cinta,adkh masih diriku d'prlukn??
Tuhan tunjukkan pdnya ttg apa yg ku fikirkan,adkh cinta ini perlu utk dirinya??"
sungguh,psti ramai peminat lgu ni suka akn bait korusnya..x t'kecuali diri ini sndri.. ^_^

Jawapn utk soalankuh,mengapa sepi itu indah?usu hamimah dh beri aku jwpnnyer..cme tggal aku jer utk fahami maksudnya itu..skrg,bru aku phm..bacalah jwpn drpd usu kuh itu..

usu Hamimah Kamal :
syahera: sepi itu memang indah...kesepian itu satu ruang untuk berfikir secara mendalam, muhasabah, membuat pemerhatian, menilai, di situ kita mendapat mengenali indahnya sepi itu... :)

udak Bieeyah Kamal :
syahera...udak tujukan khas utk kitak :-) ceria2 selalu...:-D

dalam hati ada cinta,tapi nak kuberi pada siapa?
dalam hati ada cinta, tapi lebihnya cinta pada manusia atau cinta pada Sang Maha Pencipta? dalam hati ada ciinta, bolehkah aku miliki kedua-dua cinta?...
dalam hati ada cinta, cinta duniawi atau cinta ukhrawi?
dalam hati ada cinta, mampukah aku lebihkan cinta ukhrawi?

utk :-
Udak Bieyaah & Usu Hamimah t'sygg..
terima kasih byk2 ats kta2 semangat kalian utk gadis yg msih t'cari2 mkna sbuah realiti kehidupan yg sebnr..dlm erti kta yg lain..utk memahami apa itu cinta serta menghargai 'sepi yg indah'..
biarlah terlambat dlm memiliki cinta lelaki,asal kebahagian mmg sudah psti ada utk diri ini..
cuma kita shja yg x thu bila ia hadir.. "cinta itu mmg hadir tnpa diundang & kita sndiri tidak menyedarinya bila masa dia datang.."

14 Februari 2010
12:45am

No comments:

suka tak belog sy nieyh? ;>