Monday, March 7, 2011

Tatkala Kau Hadir,Hujan.

Hujan,
kali ini kau buat aku tersenyum,
kau buat aku rasa ingin tertawa,
kau buat aku ingin membiarkan
kau terus turun
membasahi bumi di mana tempat yg aku berdiri.

Hujan,
disebabkan kau aku berteduh di situ,
di mana aku rasa gembira,
bila aku hanya menjadi diri aku sendiri,
di mana di situ juga aku
mengenali mereka.

Hujannya kau pada petang ini,
memperlihatkan aku satu per satu,
gelak tawa ,canda ria yg ceria
apabila mereka gembira bermain dgn kau !

Hujan,
aku gembira bila dapat bersama-sama
dengan mereka.
Hujan,
petang ini juga kau menjadi saksi,
saksi keakraban kami semua.

Hujan,
dengan turunnya kau pada petang ini juga,
menjadi Rahmat buat aku yang sedang ralit kecewa
dengan apa yang berlaku tadi.

7/3/11
05.55pm.
Ilham dari kantin sekolah !
^_^
dedikasi khas utk :-
abg2 kantin yg baik aty !,
Harith Islami budak yg baik
agy manis ! ,
Hazim , Annurul & Anis !
mereka ni
yg sudi ceriakan petang2 aku di sekolah !

No comments:

suka tak belog sy nieyh? ;>