Sunday, April 3, 2011

bila aku harus ...

Jujur..
Haruskah aku jujur kalau kejujuran aku itu nanti
membuat orang yg aku perlu berlaku jujur,
pergi meninggalkan aku?
pergi menjauh daripada aku?
pergi melukakan aku walaupun aku tahu dia juga turut
rasa kelukaan itu?

Jujur,
aku jujur bila menyayangi orang yg aku sayang,
orang yg sayang aku..
tapi aku tak dapat nak jujur,
bila org berharap utk b'sama dgn aku..
(melainkan aku sendiri yg tidak b'harap pd dia)
bukan niat utk aku menipu apatah lagi melukakan hati si dia & si dia
yg aku sayang & yg sayang aku..
kerana aku sayang dia,dia & dia yg hadir dlm hidup aku..

Tapi,
dia & dia tu t'lewat hadir dlm hati aku
sbb dia dah isi dahulu kekosongan di hati aku..
aku tak sanggup nak lukakan hati dia,dia & dia..
bila aku harus jujur pada dia,
b'makna aku harus terima suatu kenyataan nanti
yg dia & dia akan pergi drpd aku walaupun aku
dah ada dia di hati aku..

Jujur buat aku sakit,
buat aku tak keruan,
buat aku serba bersalah,
buat aku rasa yg aku ni tak layak utk didampingi
oleh mereka yg mahukan aku..
aku tak minta kecelaruan seperti ini,
sungguh..bukan aku yg minta utk menyayangi & menyukai mereka..
sungguh aku lelah, lelah bila aku harus melayani lalu menyingkir semua
perasaan itu.

Kenapa mesti hadir sekarang?
kenapa tidak hadir masa aku perlu akan perasaan itu
utk dibalas & diterima?
Kenapa mesti hadir tatkala aku punya dia,
dia yg berjaya m'buatkn aku terima & rasa apa itu bahagia
bila bercinta? meski dia t'lalu jauh drpd aku..
aku takut aku tak kuat utk jalani soal hati & perasaan terhadap mereka..

Kerana perlu JUJURlah aku JUJUR dalam menipu
hati & perasaan aku sendiri,dia,dia & dia..

*hadir utk m'cari peluang ke-3..

3/4/11
3:05pm

No comments:

suka tak belog sy nieyh? ;>