Saturday, February 7, 2009

remaja MELAYU MUSLIM zmn SEKARANG!!!

kenapa tj0k ni plak yg aku letk eh??
hurmm...jujr ar ni,k0wg..sebnrnye,aku naik meluat ngan klakuan remaja melayu muslim
skarng ni..tpu ar klaw aku ckap aku xprnh bukk myspce xsn0noh di0wg 2..
aku tngk Religion sumenye tulis MUSLIM..
Wahh..ni yg uat aty aku t'bkar ngan knyataan di0wg 2..
ptutnyerrr jngn ar letk k0wg 2 MUSLIM..aku jengkel thu..
per nk jdi ngan remaja melayu kte skrg ni..
w0ii..bngkit dri d0sa2 k0wg 2..bertaubatlah sbl0m ajal mnjmput kalian..
aku bukn nk kta per..tpi enth ar..aku cuma manusia biasa..
x prnh smpurna dn xprh jga x mlakukn d0sa..saper p0wn prnh uat d0sakn??
aku hnya mmpu menasihtkn k0wg dngn slemah2 iman yg aku miliki
dngn hnya b'd0a utk kalian..nasihat p0wn skdar yg t'mmpu..
yg lain2 tu sprti yg k0wg slalu sbut dlm stiap prckapn k0wg..
LU PIKIRLAH SNDIRI baik bruk yg t'lah k0wg lakukn sepnjng hidup k0wg..

Wanita remaja d'luar sner..
tlg ar..jge tngkah laku anda..
jge nme baik kluarga anda,nme baik anda sndri
dn yg paling penting..
jga lah mrtabat anda sbgai se0wg wnita Islam..
jngn letk agma anda sbgai Islam andai anda sndri
b'kelakuan sprti wnta zmn jahiliyah,wnita yahudi..
prhisan dri anda bukn utk t0ntonan umum..bukn jge
utk t0ntonan lelaki yg bukn muhrim anda..
malulah pd agma kita dn yg pnting,malulah kpd
pncipta yg t'lah mnciptakn kte ngan 1001 keindhn pd diri kte..
iaitu Allah s.w.t..prhiasn dri kte adlah khas utk lelaki yg halal d'khwini..
(suami anda sndri)klaw sumenyer anda dh tontonkn dn dh d'sntuh oleh lelaki2
yg bukn muhrim..bukn kpd lelaki yg sptutnyer suami anda sndri..per yg tggal
utk suami anda nnt..sisa2 yg dh d'tggalkn oleh beks2 anda 2 ker??aduyaii..
st0p make it stupid larr..aku sndri malu ngan keadaan yg cmnie..
0wg luar pndang ser0ng kt wnita rmja mlyu cam kte ni..k0wg x sdar kerr??
Wake up fr0m ur dreaming,gurlz!!..kte dh kt akhir zman..ble2 mse jer
dnia leyh kiamat..klaw dh sngap sngt 2..khwin jerr..jngn cipta gnersi yg x b'd0sa..
pkir lar..klaw sume gnerasi kte ni nnt lahir dlm keadaan yg tak sah taraf..
sper yg nk jdi pemmpin??khalifah yg bersih dri lahir dri hbungn yg halal..

p/s:Maaflah..prkara ni umum..klaw der yg t'rse 0r keck aty ngan per yg aku
cter ni..tnggalkn kumen anda kt blog/ms/fs aku k..aku mohon ampun dn maaf andai
der yg xpuas aty..bukn nk tunjuk yg aku ni alim sngt ker,baik sngt kerr...
takkk...aku jge wnita sprti kalian..thu malu thu segan..der maruah,kluarga dn agama..
klaw aku der lakukn keslahn tgur aku cra yg baik k..xslah klaw nk mncri hiburn,tpi jngn
smpai melampau btasan..
yg baik dtg drpd Allah..

yg bruk dri diri aku sndri..

chauuu..

No comments:

suka tak belog sy nieyh? ;>