Monday, July 11, 2011

~R.E.D.H.A~


Pertama sekali aku ingin mengucapkan
"Syukur, syukur Alhamdulillah~!"
Bukan kerana aku terlalu gembira,
bukan juga kerana terlalu kecewa.
Tapi kerana aku telah tahu & boleh menerima
sebuah HAKIKAT,
satu KENYATAAN
yang seharusnya aku terima sedari awal lagi. 


Syukur juga kerana aku tak LEKA,
tidak HANYUT
dengan dugaan perasaan yang sering
tidak berTEPIAN.
Tak perlulah aku b'tanya & t'tanya,
"kenapa bukan aku yg dipilih,
sedangkan kau s'olah2 m'beri harapan padaku dahulu?"
atau akukah yang tersalah tafsir akan perhatian itu?


Biarlah dia gembira,
biarlah dia bahagia
b'sama dengan insan yg bertakhta dihatinya kini.
Bahagianya dia,
kegembiraan untukku jua.
Biar pun ada secebis rasa kecewa,
namun kerana aku b'pegang pada sebuah hakikat,
bahawasanya
Menyintai seseorang bukan bererti memilikinya
&
Cinta yang dicari pasti akan pergi, manakala cinta yg datang
pasti akan kekal abadi

No comments:

suka tak belog sy nieyh? ;>