Sunday, December 16, 2012

Tiga hal yang aku NAK BUAT

Assalammualaikum~ Annyeonghaseyo ! ^_^

agak lama juga aku tak hapdet entri baru kat belog ni.. sorry lar aku membahasakan diri aku ni sebagai AKU..malas ar nak taip yang sopan2..haha..next entri nanti mungkin boleh sopan sikit ! ngee~ you all tak kisah,kan? bagus bagus bagus ! :) 
alang-alang tidur lewat lagi pagi ni dan selalu juga tidur lewat , so aku rajin2kan lar juga jari ini menari2 di papan kekunci lappy classic aku ni..hehe.. hurm..aku pun tengah layan kdrama Scent of Woman ulangan kat channel astro ria ! jom lar join sekaki ! ngeee~

seperti biasa, mukaddimah aku ni kadang mmg terjela lebih ! AHAHAHA...tapi aku rasa cukup kott setakat ni ajer mukaddimahnya.. Okeyh, berbalik pada tajuk post ni.. aku nak sangat buat Tiga Perkara ni... Apa yer?? Naa~ hehe..segan tak segan juga lar aku nak share benda ni.. mudah2han ada sokongan daripa kalian yang singgah di sini ! Kamsahamnida ! hehe~

Perkara yang PERTAMA :-
Aku nak jogging !!
Aku nak sangat diri aku ni sentiasa ada semangat dan buka sekadar semangat yang aku mahu !
mesti uols tahukan apa yang perlu selain daripada semangat?? yess, betullah apa yang uols tahu tu ! :)
bukan setakat jogging jer, aku nak sangat turun naik tangga dan pergi ke gym dan ada jurulatih sendiri !
well, seperti yg uols biasa dengar.. keMALASan tulah penyakit yang menghalang
segala2nya utk berjalan dengan lancar dan ikut spt apa yg telah dirancangkan !
=,='

perkara yang KEDUA :-
Aku nak perut yg macam dalam gambar ni !!!


siapa jer yang tak mahu perut cun macam ni kan? bukan setakat perut jer, 
semua2nyalah serba serbi nak CUN !
haishh~ setakat ambil produk2 kesihatan utk kuruskan badan, bagi aku tu tak berapa nak berkesan ! entahlah, bukannya aku tak pernah cuba..sebab tu lar aku kata aku nak jogging sambil tu amalkan produk yang aku tenagh cuba ni..baru nampak kesannya,betul tak? hurm..aku kata macam ni sbb aku jenis yg duduk rumah sejak dah berhenti kerja ber'bulan2 yg lalu..dulu sempat gak aku rasa badan aku ni ringan sikit..
sbb kerja tu perlu berjalan, naik & turun tangga..agak kecewa sbb aku tak kekalkan dan usaha utk kurangkan lagi berat badan lepas berhenti kerja dulu..
>.<"

yang KETIGA :-
Aku nak cantikkan gigi !
Dah dapat buat perkara PERTAMA dan KEDUA tu, takkanlah aku nak abaikan perkara yang
KETIGA ni pula ! Yes, aku akui..gigi aku tak berapa nak cantik..tapi sebab aku takda kerja dan duit sendiri,aku terpaksa tahan dulu niat aku nak pakai "pagar gigi" ni..aku bukan apa, tak nak lar susahkan mak dgn abah lagi utk perkara2 yang macam ni...Bila gigi dah cantik , takdalah aku segan nak senyum sampai ke telinga ! ehe..tapi kan, aku sebenarnya takut sangat nak dekat apa yg bakal dr.dentist tu cakap pasal gigi aku..
huuuuu~
Last but not least , aku nak diet secara teratur ! bukannya aku tak pernah cuba nak diet, cuma argghhh~ uols tahu sendiri lar.. (nampakkan penulisnya sendiri ni bagaimana?ngee~) hurm..selalu org2 yg jadi agen produk kesihatan dan kekurusan ni, bila nampak aku mesti diorg tarik aku..tapi aku tak berani nak layan dan aku terus blah.. bukannya apa, aku ni xnak susahkan org..nak guna produk2 ni sumenya perlukan duit yg banyak..sbb tu aku kata mcm kurg berkesan if aku ambil produk2 tu melainkan aku sendiri yg berusaha utk kurangkan berat badan aku ni.. perempuan mana yg taknak cantik? taknak punya kekasih? taknak sihat?? betulkan? semua perempuan dan bakal wanita nak ada semua perkara2 ni termasuklah aku..^________^
org tua aku selalu bising2 sbb aku ni terlalulah debab ! bukan daebakk yer ! so, sbb tulah aku ada azam dan nak usaha utk capai 3 perkara ni.. HWAITINGGG !! :D

kalau bukan sekarang aku nak lakukannya, bila lagikan?? hurrmmm... k lar, aku nak out dah ni.. cukup kot aku membebal dlm entri kali ni.. almaklumlah, dah lama tak menaip panjang macam ni..hehe.. 
Jalja ! Annyeonghi jumusseyo ! Joheun achimieyo !
selamat malam ke pagi ! Assalammualaikum~ 
 ^.~

p/s: sudi2kanlah kongsi tips utk saya laksanakan semua ni... Gomawo ! :D

No comments:

suka tak belog sy nieyh? ;>